Monday, May 5, 2008

Me as a housewife...err kind of...

Hahaha..tajuk cam best jer kan..hik hik..Alhamdulillah weekend ni aku dpt spend time utk diri sendiri..bukan utk keje spt weekend2 sblm neh..

Hari ahad aku bermula dgn aku sidai bj yg aku cuci on saturday..haha..hr ahad br nk sidai..aper la aku neh..pastu igt nk masak lunch ..tp bler dh lepas mndi cam malas plak..haha..so kitaorg kuar g tapau je...Kak Ina n Tipah ader paper petang..so sepanjang derang exam..aku bermalasan atas tilam..layan Hong Gil Dong yg x abeh abeh lg tu..pastu derang balik exam..derang tuntut aku masak..(tuntut ke?)

Hahaha..ok la..bukak resepi kat mesra.net..tetiba cam teringin nk wat agar2 laici..huu terigt kat mak..sbb mak slalu wat especially time raya..pastu g kedai ngan kak ina n tipah utk beli bahan..excited neh..x pernah nk wat sendri..hehe..

Lepas maghrib..masak nasik..kuarkan ayam Jaja (thanks Jaja)..sediakan bhn tumis..pastu tarik kak ina nk tnya ayam byk mane nk masak..pastu kak ina tlg potongkan ayam..errr..last2 kak ina jd assistant aku..ke aku yg jd assistant kak ina ek?..haha..huu..x jd hasrat kak ina utk tidak masuk ke dapur..hahaha..thanks Kak Ina kerana sudi membantu :">..

Pas dinner aku dgn berkobar kobar neh..mula nk wat agar2 laici..rupanye..senang bebeno le nk wat..huuu...cuma tinggal malas / rajin n nak / x nk wat je...hehe..rebus agar2 smp hancur..pastu masukkn gula..rebus smp hancur gak..pastu masukkan laici yg dh di blend..pastu masukkn telur (utk tujuan kosmetik) haha..pastu masukkn sket essence vanilla or daun pandan utk ilangkan bau hanyir telur itu..pastu kacau smp mengelegak..huu senang kan?...

Lepas siap agenda di dapur..aku lipat kain...selesai lipat kain..iron bj utk keje hr ni...mlm td kan rasa cam extra hot kan..so memasing mengadu 'Panas' 'Panas'..aku pon rasa panas jgak..memula aku bersihkan kipas duduk Jaja yg penuh ngan snow..pastu alang2 aku rasa baik aku bersihkan jgak snow yg ader kat kipas syiling tu...alhamdulillah lepas cuci snow tu..laju sket kipas...

Basically tu la aktiviti aku pada hr ahad smalam..aktiviti hr sabtu ader jgak..hik hik..entry lain la plak..segan ..hahahha..

sorry no Pics utk aktiviti hr ahad..rugikan..uhuks..nnti korg x caya plak aku masak..wahahhaha..

2 comments:

Asue said...

yum22..sedapnye puding..wat la lagik yerk...yum2..

msmilo said...

hehe..bole sajeee..ader lg satu bungkus agar2 tu..tinggal nk tunggu org sponsor telur n laici jer..ahaks

Related Posts with Thumbnails