Sunday, May 16, 2010

Jakarta - Bandung Trip [Day 3]

Gler outdated entry ni ... tapi aku pedulik hape! .. hahahah...

Day 3 (27 March 2010)

Celik mata di bumi Bandung! . ho yeay! ..Kalo kat Bandung ni tak lain tak bukan la kalo bukan aktiviti menghabiskan duit...

Destinasi pertama lepas breakfast .. ialah Pasar Baru! .. yeah!.. shopping bebeh! mende lain dh tak ingat dah.. ingat nak sopink jeh .. hahahha .. kali ni cuma 2 pasangan halal bersentuh dengan 3 dara pingitan je yang berjalan sekali ... 3 lagi pasangan belum halal bersentuh kulit tak join ..hahahah

Bler dah 3 dara pingitan berjalan sekali abes lupe dunia .. semua kedai nak singgah.. nak compare harga .. nak pecah telor.. hahahha.. aku tak shopping sangat (ye ke?) .. sekadar seronok tengok Nana n Along menyoping .. seronok tengok derang sopink .. duit macam tak luak jeh .. hahaha..

Hasil belian aku kat Pasar Baru pon tak banyak .. cuma beli 2 helai kain 4 meter dengan 1 set kain untuk buat kebaya (ade cutting lg ke badan aku ni nak berkebaya? uhuks) .. lain tu aku beli blouse untuk Kak Ya n Kak Ina ...

Kan kan.. tak banyak kn aku beli .. hehehe .. tapikan .. nyesal plak tak beli telekong untuk buat hantaran kawen nnti .. kalo beli awal sangat karang tak cantik plak simpan lelama.. hahahah...
Tapi kaki still jugak penat .. ye la.. kepochi .. suma kedai nak masuk .. hahahah

*Che Ayu & Me in front Rumah Mode.. (abaikan wajahku yang berminyak itu!)*

Lepas setengah hari duduk dalam Pasar Baru tu ..Kitaorg ajak Pak Supir pegi factory outlet yang paling glemer di se antero Bandung .. iaitu Rumah Mode..
Sepanjang perjalanan dari Pasar Baru ke Rumah Mode aku tdo! .. hamik kau .. charge bateri nnt nak sambung sopink kat Rumah Mode tu ..

Cecantik bebarang dalam FO yang ni .. orang nye pon usah le cakap .. ramai glerrr... sesakkk ... bergesel gesel bahu memang wajib dah la ... ade la aku rembat blouse n cardigan utk diri sendri .. t shirt utk anak anak aku .. owh giler! .. hahah.. ni pon aku kategorikan diri aku di bawah kawalan akal .. kalo di bawah kawalan napsu .. aku x taw la .. hahahah

Pastu kitaorang jalan kaki ke Mode Plus.. seblah je ngan Rumah Mode .. x sempat pon nak basah ketiak .. dah sampai .. hehehe..

OK la jugak bebaju dalam Mode Plus ni .. berkenan aku tengok kemeja dia .. tapi .. bler jmpa yang aku berkenan .. takde plak saiz .. (oh dem! aku sangat membesar bagaikan juara!) .. aku beli sweater hitam Nike .. kasik hadiah kat Alip sebab dapat 10A dalam SPM bebaru ni ..

Ronda-ronda dalam Mode Plus tu sampai tak sedar kat luar dah gelap n ujan .. mencurah curah ujan ..dh pening pala mikir macam mana nak lintas balik ke Rumah Mode .. tapi tak sampai seminit dah hilang pening pala tu .. hanya dengan 1k Rupiah kitaorang dapat mengelakkan diri daripada kuyup .. hehe .. ade perkhidmatan payung oleh bebudak kecik...

Gerak dari Rumah mode .. kitaorg singgah kat lagi satu FO .. Grande plak .. aku rembat baju jugak .. tapi baju utk bebudak je la ..baju untuk aku xde.. uhuhuh..Dalam larat tak larat tu pon mampu lagi round satu kedai.. hahaha

Perut lapar mintak di isi .. kitaorg mintak pak supir bawak kitaorg pegi makan kat Pak Chi Met .. sedap food kat sini .. berbaloi baloi .. (ke sebab memasing dah kebulor?)..

*Nasi putih Ayam Sambal Ijo.. (pedas!. leleh air idong!)*

Lepas makan kitaorg pulang dengan perut yang kembung .. senget senget kitaorg jalan sebab seharian berjalan .. huuu.. saket kaki! oleh itu kami 3 dara pingitan amik keputusan untuk memanggil orang urut datang ke bilik .. hehe.. ngade je kan .. haha .. kitaorg urut kaki jeh .. ok tu ok .. cuma nye aku x puas hati dengan pompuan yang urut aku tu .. dah la sampai lewat 10 menet .. tapi abes sama ngan derang yang sampai awal .. hish! dah la sambil ngurut main sms la .. call la ape la ..

Kesimpulannye.. hari ke 3 banyak menghabiskan duit! .. pastu kaki letih gler..tapi hati puas! .. hahaha

To be cotinued!

No comments:

Related Posts with Thumbnails