Thursday, May 8, 2008

Late Entry

OK ni post utk aktiviti last saturday..hehe..wpon dh agak basi..but still i wanna blog bout it.. since kak Ina n Tipah both wrote bout their experience.

OK straight to the point la kan...aku di'hasut' oleh *u-know-who-u-are* utk join kelas solekan ni..semangat ni *u-know-who-u-are* call aku pepg jumaat time aku on the way balik shah alam menghasut aku utk join kelas yg dianjurkan oleh kawan sya..err..kawan la kot..sepanjang hr jumaat tu aku pk..patut ke x aku join..harga kelas mcm ok la kan..tp memandangkan akunye bajet utk bulan ni mcm kacau sikit..di sebabkan oleh baby AEG 2588 (errr..baby ker..huu) tu so byk kali jgak la aku pk..Lastly aku amek keputusan utk join kelas tu..memandangkan bukan slalu aku nk join kelas solekan kan..lgpon g ngan rumets kesayangan..

Sesmp jer kat tmpt tu setelah sya pecut keter dia bagaikan dia memecut kuda hitam..huu..laju siot dia bwk keter..risau aku kalo dia terlanggar lobang..lain plak jdnye karang..huu..ok kembali ke cerita..smp agak lewat..janji kol 1..tp kitaorg smp kol 1++..kelas di conduct oleh kak watie (ex-Res2) ..kitaorg 5 + sorg lg (assistant kak watie yg nk blajar jgak) so 6 org la total suma..cukup 3 pasang..Kak Ina + Tipah, Sya + Zu, me + Ila..

kelas bermula dgn kak watie explain serba sedikit ape yg ader atas meja dia tu..all kinds of brushes..makeups..ok aku pon setat la conteng muka Ila tu ..memula skali sapu makeup base..then liquid foundation..then..concealer..then loose powder..then highlite sapu kat keliling mata..part mata yg paling mencabar skali bg aku..huuu..smp aku rasa cam nk give up..hahaha..mayb disbbkan aku x cukup tdo hr tu..then aku cpt rasa malas..:">..

shading kat hidung di sapu..shading di jaw jugak...sapu highlite di tgh idong..sapu blusher kat tulang pipi..suma tu di ajar...hehe.alhamdulillah dpt ilmu br.. yg besnye tu..kitaorg dpt sijil andaman tu..so..pasni kalo terasa mcm nk tukar profession..haha..dh ader dh satu sijil..hik hik..

Inilah hasil drp main makeup-makeup kitaorg..huuu

*Front view*
* Upside view**Us*

No comments:

Related Posts with Thumbnails