Monday, October 25, 2010

Kawan

Selagi kecik aku boleh di katakan membesar dengan kengkawan daripada dengan family .. Disebabkan perbezaan umur antara aku dan kakak aku berdua tu agak jauh (4 tahun je pon..) maka dengan kengkawan la tempat aku menghiburkan diri.

Sanggup aku tak nak pindah sekolah masa darjah 3 sebab sayangkan kengkawan kat sekolah rendah aku .. walaupon jauh mak abah turutkan jugak permintaan aku agar masih bersekolah di Hutan Melintang walaupon ade sekolah lain yang lagi dekat dengan umah.

Mak ayah kengkawan sekolah rendahku pon dah kenal sangat muka .. mana idaknye .. asal petang muka ni je yang tumpang umah nak tukar pakaian dari sekolah agama untuk ke sekolah sebab ada latihan sukan.

Pabila umur mencecah 13 tahun, aku di hantar ke sekolah asrama .. sama seperti kekakak ku berdua tu .. aku iye kan aje bler abah suruh aku masuk sekolah asrama .. tader 'Ek' .. tader 'Ouk' .. lagi mengelejat ade la .. sebab masuk sekolah yang aku dah penah jejak saban tahun selama 5 tahun semenjak Kak Ya bersekolah di situ .. Kak Ya abes blajo .. aku pulak daftar ..

Maka, membesar la aku dengan di kelilingi kengkawan ..

Sampai kengkadang tu aku terlalu lebihkan kengkawan dari keluarga .. contoh kalo biler bebudak sekolah aku ade buat gathering ke ape ke .. aku amatlah mengelejat nak join .. tapi pada masa yang sama ade la sedara mara aku wat kenduri / function / event .. opkos la mak tak bagi aku join aktiviti muda mudi .. udah tarik muka 44 sen..

Mak penah kuarkan statement macam ni kat aku "Nanti time kita susah sedara mara la yang akan tolong kita .. kengkawan belum tentu lagi akan tolong kita seperti mana keluarga sendiri.."

Hurm ....


Aku menangis di sebabkan kawan .. usah kira la .. banyak sangat .. tak terkira dah ..Susah hati biler tengok kawan yang rapat tetiba menjauhkan diri .. menangis meminta maaf sekiranya aku yang tersalah kata ..


Dan hingga kini , hati aku tetap terusik bile kawan lama tidak berkongsi berita menggembirakan atau cerita duka dengan aku ..

Pabila hati terasa seperti kawan menidakkan diriku sebagai kawannya .. membuatkan hati ku tawar untuk terus bersahabat .. TAPI .. itu hanya hasutan suara halus .. hakikatnya .. aku tak akan dapat memutuskan tali persahabatan yang telah terjalin bertahun lamanya..


To all my dear friends ,

FRIENDSHIP FOREVER ......

No comments:

Related Posts with Thumbnails