Wednesday, September 29, 2010

Saket Pale ..

*Headache_by_xNickixstockx.jpg@DeviantArt.com*

Last friday aku dapat MC sebab selsema .. idak la teruk pon selsema aku tu .. cuma aku tau .. akan makin teruk kalo aku duduk dalam opis yang ber aircond .. so better aku MC je .. panaskan badan kat umah .. heheheh

Sejak dari hari tu .. aku slalu rasa saket pala .. saket batang idung.. tapi tader la saket sampai aku tak bole nak wat ape ...

pastu semalam aku sesembang ngan opismate aku .. dia cerita la yang hari tu dia ade buat CT Scan kat hospital.. dia g check sinus dia .. pastu dia suggest kat aku g buat CT Scan tu .. maklum la .. bole guna PM Care .. so ape salahnye g check kan .. aku amat teruja dan terbayang bayang dah .. hehehe

Sebelum ape ape .. aku mintak nasihat family doctor aku dulu .. hahaha .. sape lagi kalo bukan akak aku yang sorang tu .. pot pet pot pet aku bercerita .. pot pet pot pet dia kuarkan medical term yang aku sendiri tak braper nak reti tulis kat sini ..

Tapi kesimpulannye .. family doctor aku tu menasihati patientnya ini .. agar tidak melakukan CT Scan itu kerana apa?.. kerana radiasi amat tinggi .. apa kesan kalo kita terdedah kepada radiasi yang tinggi ? .. kemungkinan gen kita termutasi .. gen ke? .. per per la .. tapi akibat dari mutasi gen tu mungkin akan terdedah kepada penyakit kanser pada masa akan datang .. huuuu scary ! ..

Oleh itu aku mengambil keputusan untuk tidak membuat CT Scan itu walaupon aku tidak mengeluarkan duit dari poket nipis ku ini ..

Kepala yang berdenyut ini .. aku tahan je la .. kalo tak tahan sangat telan la paracetamol .. so far tak perlu telan lagi .. ehhehehe

No comments:

Related Posts with Thumbnails