Saturday, May 29, 2010

Aku yang jakun mengalahkan foreigner


Semalam (27 Mei 2010) .. aku n Fizah pegi ke Masjed Jamek dengan menaiki keter panjang (putra) .. pegi sana atas permintaan member .. member nak banjer makan plus nak kasi kenal dengan wife dia ..

1st time jejak kaki kat putra Masjid Jamek .. nak kuar exit mane?.. hahahah .. seryes terasa tourist .. ahaks.. ikut je la kaki melangkah ke mana ..

SMS member ckp kitaorg dah smp ..tnya dia kat mane .. dia reply “I am at hanifa do you want to join us” .. ok fine .. Hanifa .. mane plak celah Hanifa ni .. aku tnya balik kat mane hanifa tu.. dia reply “Ask anyone. It’s a famous store” .. ewah ewah … ask anyone yeee ..aduuu .. tak tau nak tnya sape ..aku g la masuk 7E .. Tanya adik kat situ .. restoren Hanifa kat mane .. dia pon x taw ..

Eeeeee .. geram plak aku .. dah dah .. baik g solat dulu .. Masjid Jamek depan mate jeh ..Masuk masjid jadi cam jakun plak .. carik tempat wuduk celah mane .. naseb ade orang tolong tunjukkan ..

Lepas amek wuduk.. mane plak tmpt solatnye??... hahahah .. menggagau carik .. yang solat jemaah dah abes dh .. ramai la kaum adam kuar .. cuci mata.. I loike! Kebetulan ade girls lain yang tgh carik celah mane tmpt solat wanita.. kitaorg pon join sekaki le .. x masalll jeh join derang .. hahaha…

Lepas solat SMS balik member aku tu .. tnya landmark Hanifa .. time ni aku dah tenang sikit.. maklumla masih dilitupi air wuduk .. pastu dia ckp “Opposite OCBC.. wait.. will be there in 10 minutes” .. haaa bijak pon tindakan tu ..

Tunggu punya tunggu muncul pon dia .. pastu lajuuu jeh dia lead our way .. hahaha.. seryes time ni aku dah rasa aku yg foreigner ..dia bawak la pegi Hanifa .. dan memperkenalkan bini dia kat kitaorg ..bler duduk kat the famous Hanifa tu .. order air .. pastu member aku tu usha ayam tandoori .. skali xdeee daaa.. siang je ade .. malam xde ..ok dia ajak g mkn kat bangsar ..

*saje snap ni... igt nk mms kat muaz.. hahaha*

Ke Bangsar la kami .. turun kat stesen Bangsar.. pastu amik teksi.. ini pon 1st time wat.. hehhe..Sampai bangsar.. makan kat Mirwana Jaya ?... kot nama dia .. tmpt Asmin banjer makan kitaorg dulu lepas layan cter ‘Papadom’…

Layan jugak makan kat situ .. tapi ntah kenape ..aku tak lalu nk makan .. dah member sentap! .. kata aku x suke ngan Indian food.. tapi memang btoi pon .. hhehehe .. nasib ade Fizah .. dia la wakil aku time menghabiskan minuman aku .. hahaha.. kat Hanifa pon dia yang abeskan .. kat Mirwana pon dia abeskan air aku .. bagos! .. x sesia aku ajak ..


Thanks for the dinner treat to Member & Member’s wife! *hugs*

2 comments:

Fird said...

i wonder sapa foreigner sbnrnya ahahahahahahah anyway... erm esok lah gosip :P

msmilo said...

hahaha .. aku foreigner di bumi sendrik.. eceh! .. hahaha

Related Posts with Thumbnails