Monday, March 22, 2010

Futsal bersama Sam Bunkface

Event : Liga Futsal Kelab TM Malaysia Peringkat Kebangsaan 2010
Venue : Sports Planet Ampang
Date : 20 Mac 2010


Wow... header macam nak wat laporan rasmi ... tak seswai! .. hahaha.. ok la.. long story short .. aku join team futsal untuk TMKL .. my 1st experience involve in TM activity ever since worked in TM .. thanks to By sebab ajak aku join ..hehe
Futsal wanita di bahagi pada 2 kumpulan .. TMKL satu group dengan Ibu Pejabat , Selangor , Sarawak & KedahPerlis ...

Hamikkkkk ... 1st game dh kena jmpa Ibu Pejabat .. morale down! .. nebes! .. gler kauuu .. mamai pon lom ilang (bgn kol 530am okkkk .... sebab bekpes dr kol 6-7am) .. dah kena ngadap team Ibu Pejabat ... team Ibu Pejabat pon mamai lg kot time lawan kitaorg.. sebab kitaorg dpt 2 gol pertama ... tp lepas tu .. derang terjaga dr mimpi .. makanye .. derang berjaya menjaringkn 4 gol..! .. hahahah .. tgkkk!!! betapa gagal nye aku sebagai seorg goalkeeper (maloooo!)... so.. kami kalah 4-2 ..
pastu .. jmpa plak Selangor .. 1-0 .. kalah lg .. malas nak cter detail sebab kalahhhhh! .. then lawan plak ngan team Sarawak .. wow .. derang sumeee bebesar n peputih okkk ... hehehe .. yang ni 0-0 .. seri .. last skalii jmpa dengan KedahPerlis .. yg ni kami menang .. 2-0 yeahuuu!!! ... 2 kalah .. 1 seri .. 1 menang .. jadik nye kami layak ke peringkat suku akhir.. cayalah!


Lepas lunch & solat .. kitaorg sambung main .. suku akhir .. jmpa ngan team Perak .. memula ketinggalan 1-0 .. pastu seri ... pastu satu gol perak x kira .. so kembali seri .. kalo dh seri smp abes masa.. jawabnyeeee penalti laaa... giler kauu .. ketibasss aku ..x penah praktis hokay utk aku selamatkan sepakan penalti ... x taw le camne aku nk wat persediaan mental dan fizikal .. berserah je la .. tadah je la bola .. uhuks ...kalo dh sepakan penalti yg jadik penentu .. goal keeper akan jadik sgt stress .. nasib je la .. uhuh .. alhamdulillah .. sorg player perak terkena jampi aku ..dia nmpk gol kat sblah kanan drp kedudukan gol yg sepatutnye.. aku rasa cam nk pegi pelok cium je player tuh .. hahaha .. naseb ref dh tarik aku suruh berdiri blakang dia .. kalo x mmg player tu kena cium la .. hahahha.. dengan itu kami melangkah ke semi final*pic atas kiri : team kekelip*

Untuk semi final , kitaorg dpt main kat padang standard FIFA .. besar okayy ! .. mmg somput .. nk taw kitaorg jmpa sape utk semi final? ... tidak lain tidak bukan .. team Ibu Pejabat .. bebudak lain bersemangat nk balas dendam.. tapi aku?.. sangat stress ok .. kalo bole x nak main dh .. uhuh .. kenape mst jmpa IP lg ? ;( .. nak x nak .. kena jugak hadapi .. makanye .. mereka mng 3-0 kot.. ilang ingatan plak aku tetiba ... hahaha

Untuk penentuan tempat ke 3/4 .. kitaorg jmpa Selangor lagi! ..aduyai.. kalo ikutkan ati .. x mo men .. sebab jari aku ni kena sepak masa semi final pertama .. bengkak ok .. naseb x jadik mallet finger lg .. kalo x sumpah aku x nak jadi keeper dh .. seryes! .. bayangkan kalo jari telunjuk aku ni menerima nasib yg sama cam kelingking aku .. sian dia bengkok .. x masall je karang hantaran aku makin kurang .. hahahah ...naseb jari ni bengkak je.. tu pon orang x nmpk beza sgt jari aku bengkak ke ape.. sebab jari aku mmg gebu ..hahaha (x nak mengaku gemok)..

Lawan Selangor.. derang menang 1-0 .. dengan itu ..maka rasmilah .. kami terlepas wang RM 1k .. nmpk sgt kami bukan mata duitan.. hahaha..dan dengan rasminya kami no 4 ;(

Dengan ini.. aku nk mengucapkan terima kasih kepada penyokong-penyokong aku yg bg sokongan dan tunjuk ajar terutama skali kepada Hery .. Mat .. & Sidek .. hahahah ...terima kasih kerana x jejemu bg sokongan kepada loser ini .. uhuks .. hahaha...

Dan juga tidak ketinggalan saya ingin mengucapkan terima kasih yang teramat sangat kepada Team Futsal Wanita TMKL .. --> Lina , Tika , Illie , Wani , Hannat , Laila kerana sudi menerima saya sebagai ahli kumpulan dan juga amat bersabar dengan segala tindakan kurang bijak yang saya lakukan sepanjang permainan dan kepada Team Futsal Lelaki TMKL --> Syukur , Cham , Adek , Jai , Aizat, dan beberapa org lg terima kasih kerana sokongan dan tunjuk ajar anda semua ... tidak lupa jugak kepada Encik Azrul dan Encik Aziz kerana bantu juga beri sokongan kepada kami semua...


Malam ade dinner .. ok la food dia.. tapi sotong masak ape ntah tu kureng sket .. sotong tu hanyer! x lalu aku...naseb fillet n ayam sedap .. hehehe ... team Hotel De Palma Banquet ade wat show .. menari nari .. joget joget .. hurmm.. ok .. pastu band ape eh .. alamakk.. tetiba aku lupe .. singer dia dulu vokal utk kumpulan HeadLife .. ade ke band HeadLife .. hahahah main petik je aku neh .. blasah la .. uncle ni nyanyi ok la .. sejam ++ .. org x boring .. tp aku boring .. hahahah.. maklum la xde member nk bergosip .. pastu penat ..aku pk bantal je dh .. hehehe ..


*Haaa ni la Sam Bunkface .. & Tika .. rambut Sam tu membuktikan dia sangat seryes bermain futsal*

**************************************************************************
Sepanjang event berlangsung .. aku berkampung kat Hotel De Palma Ampang .. overall aku berpuas hati la dengan semuanya .. lg aku puas hati sebab bilik yg patutnye ber 3 hanya tinggal ber 2 masa malam 1st .. n aku sorg masa malam 2nd.. yeahuu! bilik air .. tv .. bantal .. tilam .. air cond .. lampu .. sume ok ..tapi SATU jeh kurang.. xde wifi kat bilik .. uhuks .. wifi cuma ade kat lobi jeh .. untuk aku check email .. berfesbuk .. berchatting .. aku kena pakai elok elok .. turun g lobi .. hurm.. malas! ...

4 comments:

A.F.A. said...

haha k aznein..citer anda sgt kelakar...sy .baca smbl tergelak2..;p

beshnyeeee main futsal...apsal sy x terjebak eh...tp kalo terjebak confirm tumbang tgk sume player gagah2 ..ehehhe...

neway,,..congrats dpt no 4 pon dh hebat la tuuu.

msmilo said...

hahaha ... thanks Aienull .. terbuktikan team kitaorg x mata duitan.. sbb tu saje bg kalah.. hahahah

Aienull , akak ade simpan lg gambo di kala kita berfutsal bersama dulu kala... hehehe.. rasa cam nk post jeh pix tu .. hik hik ...

Byzura Mj (By) said...

hahaha..no 4 itu adalah badi tahu?

msmilo said...

wow ... badi?...

eee x taww .. badi ape By??? ...

Related Posts with Thumbnails