Wednesday, November 24, 2010

Menderita

stomachache_by_etrehadluysalumk.jpg@deviantArt


Erghhhh .. menderita aku saket perut mencery bery selama 5 hari and counting .. (hope tak count lama sangat...).. tp hari ni perut sangat behave walaupon ade terasa rasa tadi...



Bermula episode menchery ni lepas aku layan hazelnut ice blended & roti peanut butter kat oldtown white coffee bandar kinrara lepas menjerit jerit kat shout awards (20/11)


Sampai umah badan panas gler.. perut memulas .. maka episode berkejar ke jamban bermula .. uhuks .. hari ahad (21/11) aku memang flat giler .. takde energy nak wat per per pon .. mood pon tarak .. tapi adat duduk sesorang .. tader sape nak jaga.. terpaksa jaga diri sendiri .. badan panas .. sendiri tampal cool fever (dah la terbeli cool fever kekanak) .. layan kan aje .. perut lapa .. terpaksa setat enjin keter sendiri .. uhuks .. time ni mula la terbayang bayang .. bestnye kalo sakit kat umah .. ade mak jaga makan minum .. nk memerut pon senang .. huuuu ...


Dah terbayang bayang nak MC .. tapi karang cuti lama sangat la plak ..

Hari senin sambung memerut kat opis .. agak menderita la jgak bler memerut kat opis .. tak selesa OK .. kang kalo kuar bunyi bunyian kang .. ade yg memandang aku dr atas kebawah tiga pat kali plakkk ..


Pegi klinik level 26 doc kasi ubat Smecta & ORS .. (doc kat level 26 ni mmg consult je eh .. tader nk sesentuh patient check ape yg patut?... ).. ubat Smecta tu ubat serbuk .. uwekkkk tak sedap! .. memang sekali je la aku telan ubat tu ..


Kat umah aku cuba jugak cara tradisional .. minum air teh O pekat .. pekat gler OK .. tader gula langsung .. minum telan je la .. naseb aku guna Bharat tea .. jadik aku tetap rasa macam teh tu sedap jeh ...hahaha


Biler rasa perut tak selesa camni .. nak shopping pon tader mood... padahal ade mende nak carik..nak kemas bilik pon tak larat.. balek umah trus tdo .. huuu


Nazeera kasi aku ubat .. dhamotil .. ubat untuk tahan chery .. tapi aku still chery lg lepas telan ubat tu .. power btoi kuman dalam perut aku neh ..


Hingga hari ni.. perut aku masih menyengal lagi .. uhuks :( .. camne nk bersuka ria kat Cherating kalo cenggini .. uhuhuh ..


* This is the worst diarrhea for me to date .. :(

No comments:

Related Posts with Thumbnails