Sunday, February 14, 2010

Meremajakan Istana Budaya


Wah tajuk...hahahaha...macam ni alkisahnye..jumaat lepas (12 Feb 2010) .. aku , Aniss and Daus pegi nonton konsert Satu Suara [Aizat , Faizal Tahir penampilan khas Dato' Siti Nurhaliza]..kitaorg pegi malam 1st iaitu Malam Gala....

VVIP malam tu ialah TYT Melaka & isteri ... mantan perdana menteri (aku suka bler dengar perkataan mantan..cam best!..haha) Tun Dr. Mahathir Mohamad & isteri , Tun Dr. Siti Hasmah (canselor MMU..woohoo!..), orang orang kuat AEON .. datuk datuk dan datin datin....

aku n daus pon di kira as VVIP jugak...sbb keter kitaorg parking kat showroom..hahaha..!..kitaorg smp awal..makanye lama le jugak kitaorg lepak kat cafe istana budaya tuh...

Majlis bermula....di mulakan dengan kekata aluan ... tayangan video koporat AEON .. ucapan perasmian dr orang AEON..(time ni daus kena tembak ngan laser merah!..hahaha) maklum la..malam gala le katakan..hurm..layankn je la..hehehhe...lepas ucapan sesuma tu..maka bermula lahhh..detik yg di tunggu tunggu...haha

Aizat & Faizal nyanyik lagu Saya Anak Malaysia sebagai pembukaan..mmg gegar la IB..then..Aizat punye sessi..layannn laaa lelagu Aizat...walaupon aku xde satu pon lagu dia lam play list aku..tp aku bole sing along sume lagu yg dia nyanyik..maklum laaa..lelagu dia kan sume top top... Lagu Kita, Kau & Aku, Pergi , Hanya Kau yang Mampu, rangkaian lelagu medley dari idol dia..The Beatles ... Raihan ...owhhh time dia nyanyi lagu Raihan - Thank You Allah ..uu makk aiii...terkenang zaman mude remaja time kat Bainun dulu...hahaha....

then Faizal Tahir punye sessi plak..wahh tidak bertongkat!...baper byk pain killer yg dia telan gamaknye..uhuuhuh...dia nyanyik lagu Sampai syurga memula...lagu lam air Aniss ckp..haha..layannnn..sing along...goyang goyang pale...pastu lagu ape ntah dia nyanyi..dia kata lagu baru..dia la kata...hahaha...pastu dia bebel..oh..english dia seperti english mamat Kelantan yg belajar kat Imperial Collage yg baru join team vendor aku tu..(baper byk 'yg' daaaa...)..lepas aku sambung layan perasaan bler dia nyanyi lagu Mahakarya Cinta...pastu hangguk hangguk pale dengan lagu batu dan golek...sambung plak leleh dengan lagu Selamat Malam...pastu medley lagu hantuk hantuk pale kat dinding ...pastu Coba..pastu Benchinta...wahh..complete!...

enjoy! cumanye...cemane laaaaa VVIPs sume tu ye..yer la..umur umur derang sama baya ngan mak kepada mak aku..x pening ke derang dengar lelagu batu camtuh..uhuh...

jeng jeng jeng....Aizat & Faizal kembali lagiiii!!..dengan barisan medley lelagu yg best! oh ye..tidak lupe juge..time ni Dato' Siti muncol!...*tepuk tepuk jerit jerit*...medley lagu Percayalah, Ratuku, Dont wanna miss a thing, Sejati, Skuntum mawar Merah, Rela Ku Pujuk, Ibu kota Cinta..sume lelagu medley tu derang dh tukar arrangement..kasik ROCK!! banyakkk....cuma lagu Rela Ku pujuk tu derang tukar reggae .. paling best arrangement lagu Ibo Kota Cinta...tertipoo aku ingatkan derang nk nyanyi lagu Enter Sandman yg metallica nyanyi tu..rupanye gitar jeh bunyik enter Sandman...vokal nyanyi lagu melayu..hehehe...sian kat brader blakang aku..dia dh jerit dh..."Enter Sandman! Enter Sandman!"..hahahha...lepas tu lelagu ct plak di rock kn kau kekasih ku..biarlah rahsia..dan beberapa lagikk..

Tema pon meremajakn Istana Budaya kn...so sume lagu laaa nk di batu kan..aduhhh!..lam lagu jenis batu pon aku bole nguap lg tuh...*huargh*..ngantuk..adakah sebab lagu? (lagu sume aci nk goreng goreng jeh..hurm..)..sebab crowd? (crowd kiri depan mcm duduk tgk perasmian balairaya kg..hurm..$)..sebab venue? (tempat yg berprestij..makanye tingkah laku juga hendaklah di jaga..hurm..)....

aper aper pon..aku mmg enjoyssss dengan performance malam tu..wpon ct hanyalah penampilan khas sahaja...huuuu....

*Dari kiri: Aizat, Faizal, Siti*
*gambar ini cuma di ambil dengan menggunakan camera phone saje..hahaha..terimalah seadanya yeee..*

No comments:

Related Posts with Thumbnails