Tuesday, April 6, 2010

Enrique Hospitalized!!


My Enrique hospitalizedd!!!! ... but not Enrique in the pic above .. hik hik...but My Enrique... ;( ...


Alkisahnye, malam tadi on the way balik dr keje .. lam kol 9.45 malam di federal highway menghala ke Padang Jawa ... di kala sedang memandu 120 km/j .. di lorong kanan skali... sambil di cucuk oleh keter vios di belakang (aku x nak mengaku kalah) .. tetiba Enrique aku neh berhenti operasi ..jejari RPM Enrique terus ke angka 80.. sesuatu yg x pernah terjadi.. lampu engine check menyala... gelabah itik aku seketika ...terus pasang hazard light .. sambil memandu ketepi ketepi dan terus ketepi.. akhirnya berhenti di tepi jalan ..

orang pertama aku call ialah Acap.. sbbnye .. Acap duduk shah alam .. hehe .. so dia bole la datang rescue aku.. org kedua tepon abah .. x angkat .. tepon umah.. mak angkat ..rupanye abah dh tdow...mak dah cecuak dah (tindakan biasa mak ku)..g kejut abah .. abah plak memamai cecuak jugak .. "abah pon x taw nak buat ape Nein" .. xper bah ... cukoplah sekadar mendengar luahan hati dan keresahan anak mu ini.. hahahha ...abah suh call Uncle Ridza .. ok .. aku call ..

Uncle Ridza --> seorang mekanik yang mempunyai sebuah bengkel di Sentul merangkap pakcik aku juga adik mak aku ..
Aku call uncle.. uncle suh call dalam 10 menet lg..sesambil tu aku belek buku manual sambel mulot membebel "Mana Acap x sesampai lg neh" ...abah call balik.. tot tet tot tet.. call Uncle Ridza balik .. uncle kata maybe electronic lam keter tu yg menjadi punca .. gulp! .. mula la aku pikir negatip pasal proton neh.. dengg!! .. uncle cadangkan aku call proton icare .. ok la.. aku pon call la..
Biler nak cakap tu .. tiba .. aku cam x taw camne cara nk report .. bole x aku ckp ngan org tu "cane nak wat report kat sini"..hahaha mamat tu gelakkan aku .. ampes .. hahaha ..pastu dia tnya aku kat mane .. ape jadik .. keter ape .. baper lama pakai keter .. suma aku bole jawab ngan penuh confident dan tepat .. tp bler dia tnya .. "u guna insurans ape ye?" oh yeay! *senyap seketika utk 5 saat*... kantoi di situ yang aku hanya pandai guna keter je .. gulp! .. aku ckp kat dia "i'll check n call u back later" ..

Call abah balik .. tnya insurans ape .. abah pon x taw .. dia suh check lam buku servis .. aduh! .. malas! .. xper la ..abah call agent .. ok .. call balik proton icare .. tot tet tot tet .. masih x jumpa jalan penyelesaian.. (di kala ini Acap tiba)..... ok la .. bye proton icare ...

Bukak hood depan .. Acap tgk ape ntah .. pastu dia suh start engine .. eh eh .. mau plak mengaum .. eksited seketika ... pastu Acap cadangkn g masuk BHP .. bole la berjalan keter tu .. Acap follow dr belakang .. pastu rasa cam lebih yakin untuk drive pulang ke umah .. *berdebar debar* .. trapik lite padang jawa .. lepas ... kedai perabot lepas .. smp depan bus stop .. mati lagi!!!! .. naseb sempat masuk ke kawasan bus stop.. kalo x???.... nganga tgh jalan .. hehe ...
Lama jugak la kitaorg berkg kat tepi jalan tu .. pasang hazard lite .. tp xde sape pedulik .. hahaha ... tetiba aku terigt kat Amir Non..

Amir Non --> kawan kepada Zaidil (ex opis mate) yang juga mekanik kepada sebuah authorized proton workshop yang aku penah hantar keter pada Jun 2009...
Call amir.. mintak tlg .. dia kata dia nk dtg.. ok.. tunggu .. (segan sebenarnye... sebab x kenal sgt .. hahah )..Aku pon bergegas la ke ATM berhampiran utk withdraw duit .. duit lam purse cuma ade RM20 je .. mane cukop utk tampong perbelanjaan kecemasan ni.. tgh aku beratur kat ATM yg panjang ngan org tu .. tetiba Acap call.. ckp keter dh bole setat .. plak dh .. tp xpe.. aku kuarkan jugak duit.. aku kuarkan 60% dr baki akhir... sob sob ..

Aku call balik Amir .. ckp keter dh bole setat .. dia ckp ok .. aku ckp kat Acap .. aku x brani nk drive keter aku .. so xper .. dia drive.. aku bawak keter dia .. lepas drop fizah kat tmpt biasa... aku jalan balik.. aku tgk belakang.. Acap ade lg.. smp trafik lite aku usha belakang .. ade lg ...lampu ijau.. aku jalan .. tgk belakang AGU xde kat blakang aku!!... sudahhh.. mane plak ... call Acap.. dia kata keter mati lg .. aduyai.. naseb bukan aku yg bawak...

*Enrique di saat hendak di bawa ke spital*
Long story short .. Amir call tow truck .. tow truck smp .. bawak keter ku pegi ...


*****************************************

Enrique dh kuar dr spital semalam (8 April 2010)...

*cam ni kot mendenye .. aku pon x reti..*

anggota yg saket : Crank Shaft Sensor
Cara Penyelesaian : Ganti Baru
Kos : Preeee of charge .. (keter x smp sethn OK...harus lah under warranty lg )
Tow : RM100 (kengkawan punye harga katanye ...)


Naseb la dh selesai .. lega ati aku .. duit kuar pon x baper byk .. cuma bayar duit tow je .. pastu dengan service .. tu pon aku bayar guna voucher .. kira selamat duit ..

Cumanye rasa tak sedap hati sbb aku cam x bayar per per kat si Amir.. aduyaiii.. dh on the way back baru teringat.. ;( .. Sorry Amir ... *rasa bersalah*

Kengkawan , kalo nk pegi servis keter.. pergi la ke Bengkel Intan Matang @ Seksyen 25 .. servis baekkk punyeeee!!! ... x tipoooo

Moral Of The Story : simpan no tepon at least sorang member mekanik ... =) ..

11 comments:

juang said...

sungguh menarik dan tragis kisah benar ini...like it...huhu

msmilo said...

hahahaha .. ko suke eh juang tgk aku gelabah itik =P

juang said...

haha, aku tumpang seronok membaca je...mcm baca cerpen je,hikhik..

juang said...

pasni mesti terer di jalan raya...

msmilo said...

hahahah.. Enrique pasti menggegar jalan raya! .. tidak syak lg .. ahaks

juang said...

uish mantap, lg mantap dr furrare ni... aku nak tumpang boleh, nak gi uitm...

msmilo said...

boleeee boleeee .... =P

juang said...
This comment has been removed by the author.
juang said...

bagus2... jgn dia wat hal time tu udah ler...huhu

msmilo said...

erk... jgn la camtuuuu ...

juang said...

oops, jgn2.... nnti aku gak yg susah,huhu...

Related Posts with Thumbnails